آرشیو برای: "فروردین 1397"

درسی که باید اموخت

نوشته شده توسطعابدي 18ام فروردین, 1397
زندگی هماهنگ با مردم و تناسب در سطح معیشت رهبران دینی و افراد جامعه، همواره به عنوان یكی از اصول اساسی زیست طلبگی مطرح بوده است. زندگی هماهنگ با مردم و تناسب در سطح معیشت رهبران دینی و افراد جامعه، همواره به عنوان یكی از اصول اساسی زیست طلبگی مطرح بوده… بیشتر »

ترغیب طلآب

نوشته شده توسطعابدي 17ام فروردین, 1397
علمای بزرگ و طراز اول حوزه های علمیه، در طول چند سده ای كه از شكل گیری حوزه ها می گذرد، هم خود در كسب علم و دانش همت عالی به خرج می دادند و هم تلاش می كردند طلاب جوان را در این مسیر هدایت نمایند. اساس و بنیان حوزه های علمیه در گذر زمان، بر تلاش وافر در… بیشتر »

تعلیم در .‌‌‌....

نوشته شده توسطعابدي 17ام فروردین, 1397
موثرترین شیوه هدایت وتدریس، عمل كردن استاد به دانسته های خود است، كه موجب می شود شاگرد، آموخته های خود را در رفتار استاد ببیند، و از این طریق از وی الگوگیری نماید. رویكرد فرهنگی اسلام، همواره بر توام بودن علم و عمل تاكید داشته و آن دو را قرین یكدیگر… بیشتر »

طلبگی

نوشته شده توسطعابدي 17ام فروردین, 1397
عوامل متعدد و متنوعی می‌‏توانند مستقیم یا غیرمستقیم در ایجاد انگیزه‌ی تحصیلی و نشاط علمی اثرگذار باشند و می‏‌توان این عوامل را براساس معیارهای گوناگون، دسته‏‌بندی کرد. یکی از مهم‌ترین تقسیم‏‌بندی‏ها در این زمینه که ثمره‌ی عملی مهمی دارد، تقسیم عوامل… بیشتر »

آداب طلبگی

نوشته شده توسطعابدي 17ام فروردین, 1397
اگر طلبه نسبت به هر علمی که می‌‏آموزد، بخوبی بر نظام مسائل آن اشراف داشته و آن را در منظومه‌‏ای منسجم و مرتبط با دیگر علومی که آموخته ببیند؛ از مرزها و عرصه‏‌های ناگشوده آن علم، مطلع باشد؛ از طرفی دیگر، نگرشی تاریخی به علم داشته و…، به فهم… بیشتر »