« شله امیریدنده پلو »

کوفته سیرابی

نوشته شده توسطعابدي 13ام آذر, 1397

مواد لازم برای پخت :
۵۰۰ گرم سیرابی و شیردان تمیز شده و آماده
ادویه مخلوط خورشی (سفره خونه ای)
تخم مرغ یک عدد
پیاز رنده شده آبگرفته دو ق غ
دو تا ۳ ق غ پودر نان سوخاری
سبزیجات معطر
دو حبه سیر رنده شده
زردچوبه
نمک و فلفل
سبزیجات معطر مانند ترخون و جعفری و مرزه و نعنا و … خرد شده
در صورت تمایل یک تا ۲ ق غ رب گوجه فرنگی
پودر دارچین و پودر گلسرخ
طرز پخت کوفته سیرابی شیردان :
غذاهای محلی استان ایلام
کوفته سیرابی شیردان
۱- ابتدا سیراب و شیردان را با چرخ گوشت در منزل چرخ کنید. بهتر است دوبار چرخ شود. سپس پیاز رنده شده ابگرفته و سیر رنده شده و تخم مرغ و پودر نان سوخاری و نمک و فلفل و ادویه جات را اضافه کنید و آنرا با دست ورز دهید.

۲- از مایه کوفته مقداری به اندازه یک گردوی درشت یا بزرگتر بردارید و در کف دست گرد کنید. تابه را گرم کرده و مقداری روغن سرخ کردنی بریزید و کوفته ها را تا موقیکه رنگشان عوض شود, سرخ کنید. در صورت تمایل قبل از سرخ کردن میتوانید داخل پودر نان سوخاری بغلتانید.

۳- با این کوفته های سرخ شده میتوانید انواع غذاهای متنوعی تهیه کنید.

۴- پس از تهیه کوفته های دلخواه با سس و یا بدون سس و با استفاده از سیخ ها و خلال های چوبی و با مواد دیگر میتوانید اردور زیبا و خوشمزه ای ترتیب دهید و به این ترتیب با یک نوع کوفته خواهید تنوانست سینی ها متعدد و متنوعی از فینگر فودها تهیه کنید.

۵- در صورت بسیار ساده تر میتوانید انواع کوفته ها را داخل پیاز داغ عسلی و ادویه جات و رب گوجه قرار دهید و کمی حرارت دهید تا به سس آغشته وشد و با انواع سبزیجات همراه با نان سرو کنید.

۶- همان خوراک ساده را میتوانید با برنج و یا همراه با پوره سیب زمینی و یا همراه با انواع پاستا و نیز سبزیجات دیگر و انواع سس ها سر میز ببرید.

۷- با انواع حبوبات و عدس و عدس سرخ و لوبیا و و سبزیجات دیگر میتوان مانند پتاژ ها آنها را رقبق و غلیظ مورد مصرف قرار داد.

۸- میتوان با انواع سبزیجات (فلفل سبز و قرمز و …) و ادویه جات (زردچوبه و رعفران و پودر کاری) و سس ها (سس پنیر و نشاسته و انواع غلظت دهنده ها) آن را از آن خوراکی نسبتا رقیق تهیه کرد.

۹- میتوان آبگوشت و تاس کباب های متنوع ماستی یا گوجه ای و یا با همراهی سبزیجات تهیه و با انواع نان ها سرو کرد یا خیلی ساده میتوان آنرا پس از تهیه بدون سرخ کردن داخل سس ریخت و روی آن با انواع سس سفید و پنیر و … پوشاند و در فر قرار داد و بعنوان خوراک با انواع سیب زمینی سرخ کرده و غیره به مصرف رساند.

۱۰- از رب انار ترش و شیرین و کوفته قلقلی و انواع ادویه جات و مواد دیگر مانند مغز گردوی چرخ کرده و … میتوان خوراک لذیذ تهیه کرد.

۱۱- کوفته قلقلی با سس و بی سس می تواند ماده اولیه تهیه انواع ساندویچ ها با مواد دیگر مانند پنیر و سبزیجات و غیره باشد.

۱۲- در هر حال این کوفته ها پرمصرف را میتوان قبل از پخت به جای قلقلی کردن صاف کرد و بعنوان کتلت و همبرگر نیز مورد مصرف قرار داد.


فرم در حال بارگذاری ...